miércoles, 15 de abril de 2015

En cinco años el e-learning dominará la educación

Según OBS Online Business School, para el 2019 al menos la mitad de las clases de educación superior en el mundo se impartirán a través de plataformas de e-learning. En su estudio sobre el mercado global del e-learning, OBS concluye que las cifras de facturación del sector están aumentando aproximadamente un 50% anual desde el año 2011. Norteamérica representa el mercado más grande del sector, seguido por Europa Occidental y, a considerable distancia, algunos países del continente asiático.

El estudio analiza los principales indicadores económicos en torno a la educación online del año 2014 y predice las tendencias en esta modalidad de aprendizaje para los próximos años. Las perspectivas de crecimiento para 2015 son positivas, ya que se espera que el sector duplique su presencia hasta alcanzar un movimiento superior a los $100.000 millones (aproximadamente 94.000 millones de euros). 

miércoles, 25 de febrero de 2015

LOS PROGRAMAS MBA DE OBS ONLINE BUSINESS SCHOOL, ENTRE LOS MEJORES DE ESPAÑA

Los programas MBA de OBS Online Business School han sido destacados entre los mejores de España por el “Ranking 2015 MBA Online” de Mundo Posgrado. Además, y por primera vez desde su participación en este ranking de formación de MBA 100% online, los Programas MBA de OBS han sido elegidos como los mejores de España dentro del segmento de escuelas de negocios 100% online.


Fuente: http://www.mundoposgrado.com/ranking-2015-mba-online-mundoposgrado

miércoles, 14 de enero de 2015

OBS arranca el curso académico con el lanzamiento de tres nuevas titulaciones


En OBS Online Business School inauguramos el curso académico con importantes novedades dirigidas a la mejora de la oferta de programas de MBA, Máster y Posgrados online que ofrece la Escuela.

Este año lanzamos tres nuevas titulaciones de máster: Máster en Investigación de Mercados y Análisis de Clientes (área de Marketing) bajo mi responsabilidad, Máster en Seguridad de la Información Empresarial (enmarcado dentro del área de Dirección General) y el Máster en Dirección de Operaciones (área de Operaciones y Logística). Con estos tres nuevos lanzamientos, el portafolio de programas de OBS crece hasta los 25 programas, divididos en las áreas de MBA, Dirección General, Marketing y Comercial, Finanzas, Comunicación, Recursos Humanos y Operaciones y Logística.

La convocatoria que arrancó el pasado mes de noviembre reunió en total a más de 2.200 alumnos de 73 nacionalidades distintas y cinco continentes. De estos alumnos, el 65% son alumnos internacionales y el 35% son alumnos nacionales, el 48% son mujeres y el 52% hombres.

Te invito a que explores los detalles del MIM aquí.

viernes, 2 de enero de 2015

jueves, 27 de noviembre de 2014

Cross-Cultural Management Seminar at Universidad de Granada-SRH Hochschule Berlin



Next December 5th I will give a seminar on CROSS-CULTURAL MANAGEMENT for the Master in Economics and International Management students at the University of Granada-SRH Hochschule Berlin. The seminar is designed to develop global business leaders. As such, the seminar intends to develop global leadership competencies. We will cover the main management issues corporations face when doing business internationally. Topics include current international business environment, cultural dimensions of international management, communication and leadership in the global context, and cultural impacts and tips on doing business globally. This course is oriented around competency application as well as case and analytical methods of instruction and learning.

The objectives of this seminar are:
  • To provide students with theoretical and practical tools in order to improve their effectiveness in International Management activities. 
  • To make students more aware of the impact of national cultures on business. 
  • To give them a sound knowledge of the most significant cultural dimensions. 
  • To analyze the consequences of each cultural dimension on key management functions. 
  • To make students aware of their own cultural preferences and to give them the opportunity to compare them with those of major economies. 
  • To develop an attitude of respect and reconciliation towards cultural differences. 

Seminar topics:
  • International business environment 
  • Cultural dimension of international management 
  • Intercultural communications 
  • Leadership in the global context 
  • Doing business globally 
  • Business etiquette and protocol

viernes, 26 de septiembre de 2014

It’s a good time to be an MBA student

The GraduateManagement Admission Council (GMAC) conducts an annual survey of employers that recruit on business school campuses. The 2014 Corporate Recruiters Survey Report, shows that worldwide, the job market continues to improve for graduate business degree holders. 

With support from survey partners EFMD and MBA Career Services & Employer Alliance (MBA CSEA) and 133 business schools worldwide, the 2014 survey drew responses from nearly 600 employers in 44 countries around the globe.

Key findings:
  • Globally, four in five (80%) companies plan to hire MBAs, up from 73 percent in 2013.
  • Sixty-one percent of European companies plan to hire MBA graduates in 2014, up from 52 percent in 2013.
  • Asia-Pacific region are expected to show the greatest growth rates in hiring of business school graduates in 2014. MBAs remain the most sought-after business degree candidate; 13 percent more Asia-Pacific companies plan to hire MBAs in 2014 (83% of employers) compared with last year (70%).
  • Eighty-six percent of US employers plan to hire MBA graduates in 2014, up from 81 percent in 2013.
  • Regarding compensation, in 2014, the majority of survey respondents report they will offer recently hired business school graduates starting salaries comparable to those offered in 2013.


It’s a good time to be an MBA. The hiring outlook for recent graduate business students is amongst the best ever. Increased proportions of employers in Europe, Asia-Pacific and US plan to hire recent business school graduates compared with previous years.

The report also concludes that employers expect these job candidates to enter the workforce fully proficient in a wide range of soft skills, with communication skills—oral, listening, and written skills—ranking the highest and most important.

Percentage of Companies That Hired or Plan to Hire by Candidate Type in Europe, 2013 (Actual) and 2014 (Projected).




 Source: 2014 GMAC Corporate Recruiters Survey